FAQ   Search   Memberlist   Usergroups   Register   Profile   Log in 
Log in to check your private messages

@ Sander
Goto page: 1, 2, 3, 4  >

Post new topic   Reply to topic    :: YX Forum Index -> Freedom -> Multimedia
Previous topic :: Next topic  
Author Message
ScArEcRoW
Members

PostPosted: Tue 15 Dec - 14:41 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

Ik zet het op de site omdat me msn er momenteel ff uit ligt
Mischien is het beter als je je memory stick formateerd (eerst alles op je pc zette wat je nog nodig hebt)

STAP 1
eerst en vooral moet je je FW checken en de datacode.
FW - vind je trug onder systeem. mag hoogstens 5.03 zijn (niet hoger)
Datacode: PSP 2000/3000 met datacode 8C of hoger
                PSP 1000/2000 met datacode 8B of lager
                de datacode vind je hier

als je aan deze vereisten voldoet is je psp downradebaar en kan je naar stap 2 =)

STAP 2
Nu moet je chickhen installere. dat is niet gelijk aan CFW. dit komt later pas.
Chickhen: http://www.psp-media.nl/download-2126.html
En als je lager dan 5.03 hebt, de 5.03 update: http://www.psp-media.nl/download-1961.html

Quote:
Het bestand in de 5.03, genaamd EBOOT.pbp naar de map: ms0:/PSP/GAME/UPDATE/ op je msde update map moet je mischien zelf aanmake, of anders gewoon in de map game zette
start deze update via je psp (je batterij moet genoeg opgeladen zijn.
daarna verwijder je de update van je memory stick

Dan zie je dat je de ChickHEN uitpakt als dit nog niet is.
in de map SLIM zie je 2 mappen staan: PHAT en ChickHEN. als je een PHAT hebt plaats je de map PHAT in je picture map. als je een SLIM hebt de andere mep.
nadat de fotos in de PICTURE map staan zet je het bestand h.bin in je ROOT map. dit is het basisoverzicht waar al je mappen staan wanneer je je psp met je pc aansluit.

Nu moet je chickhen activeren. zie dat er geen enkele andere afbeelding in je picture map staan die je niet nodig hebt. haal ook je umd uit je psp. dan zet je je psp af en trug aan, je gata naar de picture map en je opent de map.
en dan gaat die de afbeeldingen laden. wanneer de derde laadt ga je helemaal naar beden in de map.
als je psp ineens groen flasht en heropstart, zit je in de HEN firmware.
Als je psp zwart beeld vertoond en wat later uitspringt doe je het gewoon opnieuw.
aangezien dit niet in je flash geheugen van je psp schrijft kan dit helemaal geen kwaad voor je psp.

Tips voor het sneller te flashen: zet je thema op classic en de achtergrondkleur op elke maand.

STAP 3
Nu komt de CFW. je hebt 2 verschillende soorten: CFWenabler en de GEN's. de GEN's zijn het beste omdat je daarmee op de Playstation Store kunt gaan en dus ook online spelen op PSN.
overlaatst had sony alle CFW's geblockt, maar vandaag rond 21 uur - 24 uur komt er een nieuwe uit.
hierbij zal ik je GEN-A guide, en dan krijg je morgen de guide om verder te gaan naar GEN-D3 (denk ik)

De chickHEN firmware moet actief staan!
Hier is de gen-a download: http://www.psp-media.nl/download-2166.html

pak dit bestand uit en sluit je psp aan of je pc.
in de download bevindt zich het bestand LAUNCH-ME.exe, deze start je.
bij mode vink je FULL aan, bij PSP install YES en dan gefe je de schijf in van hoe je psp aangesloten staat.
dit kan je zien bij het ansluiten. je hebt je harde schijven met de naam C enzo. je psp krijgt er ook zo een.
bij mij was deze F. vervolgens druk je op "start".

als dit klaar is disconnect je je psp van je computer, en staan de bestanden op je psp.
Dan ga je naar de map GAME met je psp en dara staat het programmatje.
start deze en je krijgt een zwart beeld, en dan druk je op L of R om de fw te installere. wanneer
dit weer klaar is druk je op de O toets om te laden in CFW. (normaal staat dit ook gegeven op je scherm)

Dan kun je nu ook in recovery mode gaan. 1 belangrijk ding is: BLIJF UIT JE FLASH GEHEUGEN!! deze kan je psp kapotmake. dan heb je nu de mogelijkheid om plugins te installeren en homebrew te spelen (gedownloade games)
Wanneer je dit klaar hebt geef je een antwoord en zet ik er een TUT op voor screens te nemen en andere plugins.

PS: als er iets niet duidelijk is moet je het maar vragen! ik heb dit al 4 keer succesvol opnieuw gedaan.
      en als er nog iets is dat je op je psp wil ofzo geef je maar een kick =)

Veel succes, Jag

Back to top
Publicité

PostPosted: Tue 15 Dec - 14:41 (2009)    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
ZubuRbZ
Co-Leader

PostPosted: Wed 16 Dec - 21:55 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

k, tzit zo, kben zo ver geraakt tot waar ge me hebt verteld, enkel nog die h.bin in mn root map gezet

probleem: he freezed constant, geen groen geflits zoals ge zei,

heb nog wa zitte probere enz, zou het mss kunne da wa gij hier hebt opgeschreve alleen vr slim psp is? wnt et verschil is nu natuurlijk verchil in aantal foto's, kheb dus die 5eier foto's overgezet nr de phat map, zoals verwacht gebeurde er weral ne freeze, mja..

grtz

S

Same as fking an egg ..

-> both impossible

Back to top
ScArEcRoW
Members

PostPosted: Thu 17 Dec - 16:12 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

heb je je datacode nagekeke?
ik zal er ff wat over opzoeke

Back to top
ScArEcRoW
Members

PostPosted: Thu 17 Dec - 16:14 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

je hebt ook fw 5.03 nodig
met alle andere gaat het niet

Back to top
ScArEcRoW
Members

PostPosted: Thu 17 Dec - 16:21 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

het effect moet zijn zoals in dit videotje hier (30 seconden in het filmpje)
na dit groen zicht moet je psp heropstarte
zie dat er geen umd in je psp zit en geen andere fotos in je picture map

Back to top
ZubuRbZ
Co-Leader

PostPosted: Thu 17 Dec - 19:22 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

fw            5.03
datacode  6B
umd         niet in
foto's       geen

Same as fking an egg ..

-> both impossible

Back to top
ZubuRbZ
Co-Leader

PostPosted: Thu 17 Dec - 19:29 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

hm na, dat filmpje is niet bepaald wat er bij mij gebeurd, mn psp wil de foto openen, 2 dingen kunnen gebeuren  bij mij, de ene keer toont het niks en blokeert het, de andere keer toont mn psp een pic met allemaal vakjes blauw wit... en alsk dan op die pic druk wil hij die openen maar freezet die toch nog :S

Same as fking an egg ..

-> both impossible

Back to top
ZubuRbZ
Co-Leader

PostPosted: Thu 17 Dec - 20:54 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

gegevens Phat map:

naam:     eggsploit
grootte:   284kb
resolutie: 400x360
indeling:  TIFF

alles klopt?

Same as fking an egg ..

-> both impossible

Back to top
ZubuRbZ
Co-Leader

PostPosted: Thu 17 Dec - 21:24 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

heb ik mss een speciale batterij nodig?

Same as fking an egg ..

-> both impossible

Back to top
iMoDeRnZ YX
Members

PostPosted: Thu 17 Dec - 21:29 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

ff ''nub'' broer
ik denk van ni want hij heeft een gwn baterij

Back to top
ZubuRbZ
Co-Leader

PostPosted: Thu 17 Dec - 21:32 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

normaal gezien zou alles moete lukke, alles komt overeen me de andere filmkes die ik heb gezien, alleen laadt de foto ni int groot, -> geen groen scherm

Same as fking an egg ..

-> both impossible

Back to top
iMoDeRnZ YX
Members

PostPosted: Thu 17 Dec - 21:33 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

als j er 5 hebt, moet telkens als de foto een afb word (int klein) moet je 1 naar onder
daarna moet hij zwart-wit-groen worden (denk ik weeral)

Back to top
ZubuRbZ
Co-Leader

PostPosted: Thu 17 Dec - 21:37 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

nope, jij hebt wss slim, das een ander princiepe als phat, phat heeft enkel één foto

Same as fking an egg ..

-> both impossible

Back to top
iMoDeRnZ YX
Members

PostPosted: Thu 17 Dec - 21:38 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

hmmmm, dan kan ik echt ni helpe

Back to top
ZubuRbZ
Co-Leader

PostPosted: Thu 17 Dec - 21:50 (2009)    Post subject: @ Sander Reply with quote

der is ne kerel op een filmke die zen standaardinstellingen herstelt ..

is dat mss een oplossing ?

Same as fking an egg ..

-> both impossible

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 19:41 (2018)    Post subject: @ Sander

Back to top
Post new topic   Reply to topic    :: YX Forum Index -> Freedom -> Multimedia All times are GMT + 2 Hours
Goto page: 1, 2, 3, 4  >
Page 1 of 4

Jump to:  

Index | Administration Panel | Free forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation